måndag 10 oktober 2022

Lycka på landet - Sofia Fritzson













Titel: Lycka på landet 

Serie: Ängsmark Del: 3

Författare: Sofia Fritzson 

Förlag: Lavender Lit

Utgiven: 2022

Format: Ljudbok (Storytel)

Längd: 2 tim 50 min (Hastighet 1.75)

Uppläsare: Callin Öhrvall Delmar

Genre: Feelgood

Därför läste jag boken: Tyckte om de tidigare böckerna i serien och författaren är en favorit när det gäller Feelgood.

Handling: När författaren Nova anländer till Ängsmark för att besöka det ökända "spökhuset" och göra research till sin nästa bok upptäcker hon att livet på landsbygden har sin charm. Snart lär hon känna flera av byborna och blir särskilt intresserad av den tystlåtna men snygga bartendern som tycks hålla inne med både en och annan hemlighet.

Samir älskar tillvaron i den lilla byn där han känner alla. När Nova sveper in som en virvelvind i hans liv är han helt oförberedd på känslorna hon väcker. Samtidigt dyker hans lillebror allt oftare upp för att be om hjälp och med ett oväder i antågande ställs allting på sin spets. Kommer Nova och Samir att kunna enas och tillsammans hitta lyckan på landet?

Jag tyckte: Ännu en härlig bok av Sofia Fritzson! Jag tycker om att det handlar om en författare, vet inte riktigt varför men på något sätt gör det mig lycklig att läsa om människor som skriver och söker inspiration till sina berättelser.

Något som också är trevligt är att vi får träffa på karaktärer från de tidigare böckerna i serien, alltid kul. Jag gillar den blandningen av det nya som händer tillsammans med det man känner igen. 

Sen kan jag tycka om när det kommer lite problem med i bilden, i det här fallet är det Samirs lillebror, det gör att berättelsen känns på riktigt. Alla har vi väl något problem i verkliga livet, det är inte solsken och glitter jämt. 

Betyg: 4 av 5 En riktigt bra bok!

Inga kommentarer: