måndag 21 januari 2019

Planerad läsning vecka 4 2019

Här kommer mina tankar om böckerna jag har planerat att läsa den här veckan. Förra veckans läsning gick nästan som planerat, har fortfarande 2/3 kvar av Avien annars hann jag läsa klart allt.

30-års krisen av Jane Green
Lånat av en kompis har väl inga som helst förväntningar på den här boken. Vi får se hur jag känner när den är utläst.

Singöspionen av Gustafson & Kant
Den här boken började jag läsa för evigheter sen och sen har den liksom bara legat här hemma. Dags att ta tag i den igen!

Alice in Wonderland av Lewis Carroll
Har planerat att läsa lite fler klassiker och klämmer gärna in en och annan engelsk bok i mitt läsande, så passar på att göra båda på samma gång.

Generalens älskarinna Del 2 av Lisa Hågensen
Recensionsex som har legat alldeles för länge i bokhyllan. Sista delen i Purebred serien och jag har verkligen gillat de tidigare delarna så ser fram emot att läsa den här!

Mammornas bebisresa av Hedvig van Berlekom
Recensionex som jag ser fram emot att läsa. Gillar ju att läsa och recensera både böcker för barn och vuxna så det ska bli kul att läsa en bilderbok.

En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie
Tegelstensboken hos @kulturistanmia på Instagram. Läsningen flyter fortfarande på bra. Glömde såklart att få med den på bilden.




Inga kommentarer: