söndag 23 juli 2017

Animal - G.S. Banks

Titel: Animal

Serie: The Anitar Chronicles : Del 1

Författare: G.S Banks

Ålder: Unga vuxna

Handling: There are people in this world who, when they reach their teenage years, really do manifest the powers of their animal. They fight like bears, swim like fish, fly like eagles, jump like frogs and scheme like foxes. 

Ordinary people with extraordinary powers. 

They call themselves, Anitars. 

16-year-old Nina Gregory should have manifested by now; everyone else in her family already did. As a young girl it was all she ever wanted, but when a heartbreaking event happens right in front of her and there is nothing she can do to help, Nina begins to feel like she is not destined to become a superhero after all. 

Wherever there is light there is darkness and a group of people exist who want to take the powers of the Anitars for themselves, and these people are growing in resources and strength. When Nina’s little sister is kidnapped by them she has no choice but to try and save her. 

So begins Nina’s incredible adventure, right into the heart of this mysterious, magical world of superheroes and their astonishing gifts. 


Jag tyckte: Man slängs verkligen in i boken med en väldig fart. Efter första kapitlet vill jag bara fortsätta att läsa. Jag gillar böcker där omvärlden liksom försvinner och man blir en del av boken man läser, allt runt omkring en stängs av, precis så var det när jag läste den här boken.

Det är nytt, spännande och nästan lite magiskt. Jag gillar hur karaktärerna utvecklas under bokens gång. Som i alla böcker är det några man gillar mer än andra...
Handlingen rullar på och det händer saker hela tiden, det är inte en lugn stund och det är mycket det som gör att det är svårt att sluta att läsa boken. Har lite svårt att släppa taget om boken när den är slut, jag vill ju läsa mera om Nina och de andra karaktärerna. Ser fram emot att läsa nästa bok i serien!

Betyg: 5 av 5

Inga kommentarer: