fredag 1 september 2017

Inte bjudna - Thomas Halling


















Titel: Inte bjudna

Serie: Lo: Del 2

Författare: Thomas Halling

Förlag: Nypon förlag

Ålder: Från 10 år

Handling: Mamma och pappa är bortresta och Lo och hennes kompis Elli ska vara ensamma och ha en myskväll bara de två. I godisaffären träffar de Leila och Shirin som också vill vara med. Och sen dyker det bara upp fler och fler hemma hos Lo…

Jag tyckte: Jag läste den här boken högt för min dotter (10 år) och det kändes kanske lite på gränsen till att hon var några år för ung för den med tanke på en del av innehållet. Hon tyckte boken var bra och när den var slut så var hennes kommentar "men är den redan slut?" så det var positivt!

För att vara en lättläst bok så tyckte jag att den var bra. Den var spännande och själva historien var intressant och fångade mig som läsare. Det är en svår gräns det där när det gäller just lättlästa böcker att det inte får bli för barnsligt och ointressant bara för att det inte ska bli för svårt och krångligt för läsaren. Men det har författaren helt klart lyckats med i den här boken!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: