lördag 23 september 2017

En dålig egenskap...

Min absolut sämsta egenskap när det gäller skrivandet är att faktiskt skriva klart det jag påbörjar. Oftast har jag en superidé som jag utvecklar och börjar på, men sen tar det liksom stopp och motivationen försvinner totalt. Ofta är problemet att jag känner att jag inte kommer framåt och att det är så otroligt mycket mer som ska skrivas för att det ska bli en färdig bok. Nu har jag kommit på ett sätt att faktiskt skriva klart boken vilket fungerade på förra boken jag skrev. Visserligen var det en kort kapitelbok för barn MEN planen fungerade och det är huvudsaken.

Så nu har jag påbörjat min nya bok och gjort upp en tydlig plan för hur den ska slutföras och vad består då planen av? Jo antal O R D !

Bokens längd: 50 000 ord

Antal delar i boken: 6 st

Varje del: ca 8 334 ord

Antal ord/dag: 500 ord

Antal dagar att skriva boken: 100

Började skriva boken: 18 september 2017

Första utkastet ska vara klart: 31 december 2017 (Nu blir det 105 dagar men kändes passande att ha årets sista dag som dagen när boken ska vara klar.)

Tydligt strukturerat och då ska det FAN fungera!!! (Ursäkta språket!)
För tillfället så ligger jag 4 441 ord plus, vilket är över 1 vecka om man räknar dagar så just för tillfället fungerar planen utmärkt :)

Eventuella fel i uträkningen när det gäller dagar/ord är helt mina egna :D

Inga kommentarer: