lördag 22 juli 2017

Luften är fri - Sara Lövestam















Titel: Luften är fri

Serie: Kouplan: Del 3

Författare: Sara Lövestam

Förlag: Pirat Förlaget

Handling: Kouplan har blivit hemlös. Allt han äger finns nu i hans ryggsäck, och han måste hitta en plats som skyddar mot både regn och gränspoliser. Det är tufft, inte det ultimata tillfället att ta ett nytt uppdrag. Å andra sidan behöver han pengarna.

I en villa i Bromma bor en kvinna, som misstänker att hennes man, Håkan, är otrogen. Ett rutinuppdrag för en detektiv men ju mer Kouplan upptäcker, desto mer förstår han att detta handlar om något helt annat. Något värre.

Samtidigt som han nystar upp de alltmer mystiska trådarna kring Håkans förehavanden, försöker han reda upp sitt eget liv. Snart får han söka asyl igen och röra sig fritt på gatorna men det är inget mer än en andningspaus.


Jag tyckte: Jag blir alltid väldigt berörd av Sara Lövestams böcker om Kouplan. De är så mycket känslor och så mycket han går igenom som ingen människa ska behöva gå igenom i sitt liv. Jag gillar känslan i böckerna, Kouplan som hjälper till och verkligen vill att allt ska bli bra samtidigt som han kämpar med sitt eget liv. En liten superhjälte skulle man kunna kalla honom!

Språket, karaktärerna och miljöbeskrivningarna är helt perfekta. Jag läser och ler lite för mig själv ibland. Jag läser och får en liten klump i magen ibland. Det är väldigt många känslor som flyger runt i mig när jag tar mig igenom den här boken.

En bladvändare som berör och får dig att fundera över livet och människorna runt omkring dig!

Betyg: 5 av 5

Inga kommentarer: