fredag 31 maj 2019

Kollektivet - B J Hermansson

Titel: Kollektivet

Författare: B J Hermansson

Förlag: Lust

Utgiven: 2019

Handling: I kollektivet finns inga regler. Ingen tillhör någon. Ingen har ensamrätt. Även om vissa till och med är gifta så delas det lika. Hon kan kyssa honom. Han kan vara med henne. Och hon och hon kan tillfredsställa varandra. Och han och han kan göra detsamma. Alla älskar de, både reglerna som inte finns och människorna de delar sina liv med. 

Jag tyckte: Måste erkänna att det här är något helt nytt för mig, jag fick frågan om jag ville recensera en erotisk novell och varför inte tänkte jag och tackade ja, ingen minns en fegis! Helt ärligt så blev jag positivt överraskad.

Det är bra skrivet och även fast det är en kort novell så fastnat man i läsningen. Vi får egentligen inte veta särskilt mycket om karaktärerna och deras utseende, förutom om det är en man eller kvinna. Det känns otroligt bra gjort av författaren att man ändå berörs av det man läser utan någon som helst information om karaktärerna. Jag gillar också att det inte bara är mötet mellan man och kvinna som beskrivs utan även man och man.

Tonen i språket är bra och jag gillar att det inte bara är jättegrovt språk genom hela novellen. Det blir liksom en bra balans när det ligger och pendlar mellan barnförbjudet och sensuellt.

En välskriven novell där alla delar med sig av sig själva.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: