söndag 6 maj 2018

Raseri - Andreas Ek


















Titel: Raseri

Serie: Raseri: Del 1

Författare: Andreas Ek

Förlag: Eken Förlag

Handling: Ett livsfarligt virus sprider sig som en löpeld genom Stockholm och lämnar inget annat än förödelse efter sig. Telefonlinjerna är överbelastade och polisen Erik får inte tag i sin fru som befinner sig på annan ort med deras dotter. Han måste se till att de hamnar i säkerhet. Att de klarar sig från den ondska som viruset bär med sig.

Den framgångsrika MMA-fightern Pontus räds inte några kamper. Runt hörnet väntar en ljus framtid men när Stockholm drunknar i kaos, tar livet en helt ny vändning.

Finns det några vinnare i raseriets spår?


Mina tankar i en mening: Ett helt perfekt action/skräck äventyr som inte går att lägga ifrån sig!

Jag tyckte: Det är ett snabbt tempo från början, som en actionfilm som man läser sig igenom. Språket flyter på bra utan att vara för avancerat eller krångligt. Kapitlen är korta vilket gör att man "bara" ska läsa ett till och så blir det ett till och ett till och sen är boken plötsligt slut. Det är inte så jättemånga karaktärer att hålla reda på och även det passar mig. Handlingen är spännande och gör att man inte kan sluta läsa (handlingen ihop med de korta kapitlen!) och när boken är slut så vill man såklart läsa fortsättningen direkt! Det är obehagligt och känslan av panik infinner sig flera gånger när jag läser. Det här var verkligen en helt perfekt bok för mig!

Betyg: 5 av 5

Inga kommentarer: