fredag 14 oktober 2022

En död man - Anna Sellberg













Titel: En död man

Serie: Wendela Vide Del: 1

Författare: Anna Sellberg

Förlag: Guldfuxen

Utgiven: 2020

Format: Pocket (Lånad på biblioteket)

Längd: 256 sidor

Genre: Deckare

Därför läste jag boken: Letade böcker på ett kommande tema i 3 böcker 1 tema och ramlade över den här av en slump, så fanns den på biblioteket.

Handling: Veterinären Wendela Vide har hästtransporten full med lådor och möbler. På väg norrut, efter ett rejält gräl med sitt ex, är hon fast besluten att hon och kallblodstravaren Svarten ska börja om på nytt. Men att förändra sitt liv är inte så lätt som man kan tro. I synnerhet inte när man plötsligt befinner sig mitt uppe i en mordutredning.

Jag tyckte: Jag är uppvuxen med hästar så att läsa en bok som har med det i handlingen är alltid kul. 

Det här är en sån där bok som man bara läser igenom i ett svep och det är svårt att lägga ifrån sig den. Det är korta kapitel, ett lättläst språk utan alltför tillkrånglade ord och en spännande handling. 

Det är små ledtrådar till höger och vänster, man funderar över vad som har hänt och varför. Jag trodde som vanligt att jag hade koll på vad som hade hänt, eller åtminstone liiite koll. Men som vanligt hade jag helt enkelt noll koll! När jag sen hade lösningen framför mig så måste jag säga att det var väldigt smart och varför tänkte jag inte på det? Bra skrivet och påhittat av författaren.

Betyg: 4 av 5 En riktigt bra bok!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en fin recension! ❤️/Anna