fredag 31 augusti 2018

Törst - Andreas Ek


















Titel: Törst

Serie: Raseri: Del 2

Författare: Andreas Ek

Förlag: Eken Förlag

Handling: Kampen för överlevnad sätts på sin spets i efterdyningarna av virusets framfart när ett nytt hot gör sig gällande. De som inte har smittats förstår snabbt att om de ska överleva måste de hålla sig undan när solen går ned.

Det är när mörkret faller som de kommer fram. De förändrade.


Jag tyckte: Den här boken är precis lika bra som den första boken i serien Raseri och ska jag vara helt ärlig så passar den recensionen in på pricken på den här boken också. Det är inte en lugn stund från början till slut och jag älskar det! Vi får lära känna några nya karaktärer och det blir nästan lite för realistiskt för mig när jag läser om Mats som bor i Östhammar och jobbar på Forsmarks kärnkraftverk (jag är uppvuxen i Östhammar och min pappa heter Mats och jobbar på Forsmarks kärnkraftverk!).

Boken är ett perfekt avslut på serien, men jag hade gärna läst flera böcker om det som händer! Men slutet är bra och boken är välskriven och jag ser verkligen fram emot att läsa fler böcker av författaren.

Betyg: 5 av 5

Inga kommentarer: