lördag 25 augusti 2018

Super-Charlie och skurksystern - Camilla Läckberg


















Titel: Super-Charlie och skurksystern

Serie: Super-Charlie: Del 7

Författare: Camilla Läckberg

Illustratör: Millis Sarri

Förlag: Bonnier Carlsen

Ålder: 3-6 år

Handling: I Super-Charlies familj är lyckan total - det senaste tillskottet, bebisen Polly, charmar alla som kommer i hennes väg. Nu är Super-Charlie inte längre minst i familjen. Men lyckan varar inte länge ... Snart börjar mystiska saker att hända. Kan den till synes oskyldiga lilla Polly ha ett finger med i spelet?

Jag tyckte: Dottern (10 år) och jag turades om att läsa den här boken högt. Både hon och jag gillar böckerna om Super-Charlie så det var självklart att vi skulle läsa den senaste delen i serien.

Den är både bra, spännande och rolig och illustrationerna är som vanligt helt fantastiska.

Jag störde mig dock på att det stod lillasyster istället för storasyster på ett ställe i boken, (om jag nu inte läste helt galet!) en småsak kanske men med en så pass känd författare så känns det som att det borde vara rätt :)

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: