onsdag 24 oktober 2018

Röster från andra sidan - Anna Hansson


















Titel: Röster från andra sidan

Författare: Anna Hansson

Förlag: Beta Pedagog

Ålder: 9-12 år

Handling: När en äldre släkting går bort börjar det hända oförklarliga saker runt Klara. Kan det vara någon som vill henne något?

Var Ines och Klaras mormor verkligen syskon? Vems dagbok är det Klara hittat? Vilka föreställer fotografierna i berlocken? Och kan man drömma sanndrömmar?


Jag tyckte: Spänningen byggs upp under bokens gång och mot slutet går det inte att sluta läsa. Jag gillar att man inte kastas in i det läskiga på en gång, istället är det småsaker som byggs på genom boken. Det är liksom lite småläskiga och oförklarliga saker som händer då och då och sen mot slutet så kommer upplösningen.

Jag berörs av historien och jag tror att det beror mycket på att det handlar om en familj. Det är familjehemligheter som inte alla vet om och det är skrivet på ett sätt som berör. Klara försöker få en förklaring till det mystiska som händer och jag måste säga att hon är otroligt modig. Själv tyckte jag det var läskigt att läsa om och jag är glad att jag inte läste boken när det var mörkt ute.

En bra och spännande bok, både för lite äldre barn och vuxna!

Betyg: 4,5 av 5

Inga kommentarer: