måndag 8 oktober 2018

Box 21 - Roslund & Hellström


















Titel: Box 21

Serie: Ewert Grens: Del 2

Författare: Roslund & Hellström

Förlag: Piratförlaget

Handling: En kvinna hittas med trettiofem piskrapp över ryggen i en lägenhet med elektroniska lås. En man blandar tvättmedel och amfetamin medan vener fräts sönder. Snart ska en av dem åka nerför trappan i rullstol, med ansiktet in i en vägg. Den andra ska ta hissen ner till bårhuset, peka med en pistol, ta döda och levande som gisslan. Kriminalkommissarie Ewert Grens och kriminalinspektör Sven Sundkvist leder plötsligt två olika brottsutredningar från en operationssal på akutintaget.

Jag tyckte: Böcker om människors verklighet och öden där ute i världen berör mig verkligen. Ibland är det svårt att förstå hur världen ser ut och fungerar, det är riktigt jävla hemskt vad som händer! Jag får ont i magen av det jag läser och sida efter sida så tar historien tag i mig mer och mer.

Kvinnornas vardag beskrivs på ett otroligt verkligt och trovärdigt sätt. Det är en välskriven, gripande och riktigt bra bok! Slutet är väldigt oväntat för mig och gör mig helt ärligt förbannad! Inte för att det är dåligt utan på grund av det som hände. Man kan verkligen inte lita på någon!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: