torsdag 23 februari 2017

Fallen - Lauren Kate


















Titel: Fallen

Serie: Fallen: Del 1

Författare: Lauren Kate

Förlag: Corgi Books

Handling: SOME ANGELS ARE DESTINED TO FALL. Instant. Intense. Weirdly familiar. The moment Luce looks at Daniel she knows she has never felt like this before. Except she can't shake the feeling that she has...and with him - a boy she doesn't remember ever setting eyes on. Will her attempt to find out why enlighten her - or destroy her? Dangerously exciting and darkly romantic. Fallen is a thrilling story about forbidden love.

Jag tyckte: Jag hade svårt att lägga ifrån mig den här boken. Den var lättläst (jag läste den på engelska och det flöt på riktigt bra) och fast den hade lite för många likheter med Om jag kunde drömma (Twilight) så fastnade jag.
Den handlar om änglar, kärlek, vänskap och krig, det kan väl inte bli annat än spännande! Visst, det var en del saker jag funderade över VARFÖR det hände och som man inte riktigt fick någon förklaring till men det var en helt okej bok och jag tänker läsa fortsättningen :)

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer: