måndag 19 december 2016

Zombiefeber - Kristina Ohlsson


















Titel: Zombiefeber

Författare: Kristina Ohlsson

Förlag: Lilla Piratförlaget

Ålder: 9-12 år

Handling: En mystisk främling dyker upp i Eldsala mitt i natten. Det är den varmaste sommaren Herbert kan minnas och getingarna är överallt. Samtidigt börjar människor i Eldsala att bli sjuka. De får feber och röda ögon och Herbert och vännen Sally fylls av onda aningar. Något hemskt är på väg att hända! Tillsammans söker de skydd i sitt hemliga gömställe, den nedlagda kvarnen, där ingen levande - eller död - kan nå dem. Eller kan de det?

Jag tyckte: Jag älskar allt som handlar om övernaturliga saker så det här var helt klart en bok för mig! Det var spännande och sådär lagom obehagligt utan att gå över gränsen (med tanke på att boken är skriven för barn :) ). En riktigt spännande bladvändare som jag inte kunde lägga ifrån mig!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: