onsdag 31 maj 2017

Fixaren - Gabriella Ullberg Westin


















Titel: Fixaren

Serie: Morden i Hudiksvall: 3

Författare: Gabriella Ullberg Westin

Förlag: HarperCollins Nordic

Handling: En kylig kväll i mars skjuts en 25-årig man ihjäl efter ett biobesök. Kriminalinspektör Johan Rokka leder förundersökningen och snart riktas intresset mot en vän till offret, som var i närheten när mordet begicks.

Vd-assistenten Amanda Bruse kämpar med att komma tillbaka efter en lång sjukskrivning. Företaget hon arbetar på står inför lanseringen av en produkt värd miljardbelopp och när en av företagets nyckelpersoner försvinner spårlöst hamnar Amanda plötsligt mitt i händelsernas centrum.

Polisen har nu både ett mord och ett försvinnande att hantera. Och när Rokka mitt i allt råkar ut för en personlig tragedi står plötsligt hela hans framtid på spel.


Jag tyckte: Det jag slås av direkt när jag kommit några kapitel in i boken är hur bra författaren gestaltar sina karaktärer, jag får inte bara veta om det är en man eller kvinna utan jag får direkt en känsla av vem personen är och hur den mår, otroligt skickligt! Samma sak med miljöbeskrivningarna, det känns som jag är där precis när allt händer, att jag är en del av berättelsen eftersom jag ser det så tydligt inom mig när jag läser.

Jag tror aldrig jag har läst slutet så fort på en bok, när allt är på väg att lösas upp så är det helt omöjligt att lägga ifrån sig boken!

Gabriella Ullberg Westin utvecklas mer och mer som författare för varje bok hon skriver, för mig var den här boken helt perfekt, hur ska då nästa bli!? Det här var en helt fantastiskt spännande bladvändare, en perfekt deckare!

Betyg: 5 av 5


Inga kommentarer: