söndag 22 april 2018

Rampage - Big Meets Bigger



Handling: Davis Okoye är en man som håller människor på avstånd men däremot har ett väldigt starkt band med en synnerligen intelligent gorilla som han har tagit hand om sedan den föddes. Plötsligt går ett vetenskapligt experiment väldigt fel och förvandlar den snälla apan till ett gigantiskt monster. Och för att göra saken ännu värre, upptäcker han snart att det finns fler nyskapade alfadjur som river kors och tvärs över Nordamerika och förstör allt i sin väg. Samtidigt måste Okoye försöka få fram ett motgift, inte bara för att förhindra en global katastrof, men också för att rädda varelsen som en gång var hans vän.

Skådespelare: Dwayne Johnson, Joe Manganiello, Naomie Harris, Malin Åkerman, Jeffrey Dean Morgan

Jag tyckte: Jag måste erkänna att jag tyckte om den här filmen riktigt mycket, samtidigt förstår jag att det inte är en film för alla (min syster skulle tex kalla den "den sämsta film hon någonsin sett!"). Men gillar man lättsam action/äventyr/science fiction eller vad man ska kalla den så är det här en film för dig. Det är både spännande och roligt och fast man har en idé om hur filmen kommer att sluta så är vägen dit underhållande. Det som gjorde att jag gillade filmen lite extra var nog att skämten som ibland kan vara lite för mycket i amerikanska filmer faktiskt var roliga, jag skrattade gott på flera ställen!

Så kommer vi till skådisarna...

Dwayne Johnson: Man vet liksom vad man får när man ser en film med honom, han är som en stabil pappa som man inte kan låta bli att tycka om.

Naomie Harris: Har varken något bra eller dåligt att säga om henne, hon är där och gör det hon ska.

Malin Åkerman: Bad ass skurk! Riktigt bra prestation av Åkerman, man kan inte låta bli att hata henne!

Jeffrey Dean Morgan: Allt jag kan tänka på när jag ser den här människan är Negan och det gör att jag bara känner ångest (ni som tittar på The Walking Dead vet vad jag menar!). Men spelar som vanligt bra och den här filmen gjorde att jag började tycka om honom igen :)

Joe Manganiello: Hjälper skurken att jaga ett av jättedjuren, det går väl sådär... Gör ett bra jobb genom att se stor, stöddig och tuff ut.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: